Za každou cenou
Na činy jimž se určitě koalice Pirátů, STAN a ODS zapíše do dějin a hlavně paměti občanů Středočeského kraje je mnoho. Již jsem psal například o zrušení žákovského jízdného nebo stipendii pro střední odborné a učňovské školy. Skoro se mi chce opravdu začít věřit, že piráti ve svých historických dobách nic nevytvořili jen si vše „nezbytné šikovně opatřili.“
Již jednou výšeuvedené koalici krajským zastupitelstvem neprošel návrh na redukci železničních tratí ve Středočeském kraji. Děkoval jsem následně jak Vám občanům našeho kraje tak starostům všech dotčených obcí, městysů a měst. Jenomže každá mince má vedle hrany dvě tváře. Připadá mi, že prostě Piráti, STAN a ODS si umanuly ušetřit na omezení železniční dopravy tzv., závratnou sumu 52 mil. Kč ve vztahu k celému objemu rozpočtu Středočeského kraje. Nechci tu sumu nazvat bagatelní, ale nesmyslnou. Chceme-li se řídit více ekologicky, dostávat občany na železnici z přetížených silnic, pak má význam zachování i každé kapilární trati, jež spojuje nějakou obec, městečko, město s tratí hlavní. Podotýkám, že KSČM se toto podařilo hned v roce 2008, kdy jsem provoz na některých tratích, i obnovili.
Nový návrh Rady Středočeského kraje, který mírně modifikuje původní redukci osobní železniční dopravy i s vyčíslenou tzv. úsporou rozumu moc nepobral, občanům a starostům přidá starosti. Dovolím si jej zde odcitovat:
„Přehled tratí, u nichž se předpokládá omezení rozsahu dopravy"
Trať Redukce v úseku Nový rozsah objednávky Úspora celkem [Kč]
012 Plaňany zast. - Kouřim bez objednávky 2 100 000
062 Křinec - Městec Králové provoz v 6 a + v období SELČ 3 300 000
063 Bakov nad Jizerou - Dolní Bousov bez objednávky 1 000 000
064 Mšeno - Mladá Boleslav int. 4 hodiny v PD celorok + provoz v 6 a + v období SELČ 13 600 000
076 Mělník - Mšeno int. 4 hodiny v PD celorok + provoz v 6 a + v období SELČ
094 (Kralupy nad Vltavou) - Vraňany - Lužec nad Vltavou bez objednávky 2 200 000
095 Straškov - Zlonice - (Slaný) bez objednávky 800 000
162 Rakovník - Kralovice omezený sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ 8 200 000
204 Březnice - Rožmitál pod Třemšínem bez objednávky 4 500 000
210 Čisovice - Mníšek - Dobříš sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ 11 500 000
222 Vlašim - Trhový Štěpánov bez objednávky 5 000 000
233 Čelákovice - Mochov bez objednávky (převod výkonů na jinou trať) -
Trať Redukce v úseku Nový rozsah objednávky Úspora celkem [Kč]
Celkem 52 200 000“
Konec citace z podkladů. Nechť si každý udělá obrázek sám. KSČM i sám osobně budu vždy hájit zachování provozu na těchto železničních tratích. Zároveň ať si udělá obrázek o slibech těch, kteří dnes ve Středočeském kraji rozhodují. Náhrada autobusy nebo dokonce taxíky je očividným výsměchem.
Stanislav Grospič
Předseda KV KSČM a vedoucí kandidát s ostatními kandidáty KSČM do Poslanecké sněmovny.